fredag 25 januari 2008

Vem får tröja nummer 100?

Tog mig ner till Behrn Arena på fredageftermiddagen för titta på ÖSK-träningen. Blåsigt. Och mycket nötande på en och samma övning - one touch. Det som Arsenal, Barcelona med flera storlag behärskar nästan till fulländing. Naturligtvis en mycket vettig övning, men kanppast något att stå i snålblåsten och beskåda. .Det syntes på de två kamerunerna att det här var en övning som de är vana vid. På annat sätt kan jag inte förstå att de så omedelbart förstod en övning, som väl inte var alldeles lätt att begripa turerna i.

Eftersom ÖSK i år fyller 100 år har det förmälts att en spelare i truppen ska ha matchtröja nummer 100. Kom att fundera över vilken spelare som är lämpligast att få äran att bära den tröjan. Det är en och samma spelare över hela säsongen som skall vara spelare mr 100, så det är ingen tröja som hela gänget ska få pröva på. På Thomas Anderssons tid hade det inte varit någon tvekan vem som skulle registreras som spelare nr 100, men i år är det sannerligen inte lika självklart. Det bör naturligtvis vara en spelare som är ganska självklar som spelare i en förstauppställning. Så vitt jag kan bedöma så finns det därmed inte särskilt många att välja på. Patrik Haginge, Patrik Anttonen, Peter Westman hör väl till kategorin "givna spelare", men vem mer? Dit hör väl också rimligen Magnus Kihlberg, men nog ska det vara en spelare med en längre tids medlemskap i klubben som skall bära en jubileumströja. Jag tippar och förordar Patrik Haginge! Hörde jubiléumskommittén det?

Kan inte underlåta att berätta att jag igår vann ett tvåsiffrigt belopp på poker. Inte så märkvärdigt kanske, men alla ska veta att motspelarna är en samling utan skrupler, som med åren blivit mycket skickliga på att bluffa utan att med en min avslöja sitt fula spel. Lite sorgligt kanske, men poker är ett spel där inte alltid de bästa korten avgör. Det kanske föralldel också är en del av charmen. Men som sagt, jag vann ett tvåsiffrigt belopp, som jag inte kommer att förslösa på isracing eller andra dumheter.

Bengt



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida