fredag 29 augusti 2008

Finnkamp på lingonnivå

Dagen är vikt för lingonplockning och Finnkampen. Och en gnutta Susanna Kallur, som gör sitt första lopp efter fallet i Peking. Finnkampen har fortfarande sitt grepp om publiken trots att båda lagen numera spelar i den absoluta lingonserien. Den svenska insatsen i Peking t ex anses inte vara värd mer än, just det - ett ruttet lingon. Varför har just lingon fått ge namn åt det minsta värde som anses existera? Ingenting anses vara mindre värt än ett ruttet lingon. Men ett friskt lingon är å andra sidan en delikatess, rätt tillredd och i rätt sammanhang. Det vill säga på frukostgröten. Som smultronplockare är jag distriktsmästare men som lingonplockare är jag fortfarande ett - blåbär!

5 kommentarer:

Klockan 29 augusti 2008 kl. 02:58 , Blogger gubben i månen sa...

Jag älskar Blåbär!

 
Klockan 29 augusti 2008 kl. 05:26 , Anonymous Anonym sa...

Hej Bengt

Jag heter Emmy och jobbar som journalist. Har några frågor jag vill ställa dig kring ÖSK, då jag just nu håller på med en dokumentär.
Kan vi höras via mejl?

Hälsningar Emmy

 
Klockan 29 augusti 2008 kl. 07:47 , Blogger Bengt sa...

Ja, det går bra. Välkommen med dina frågor

 
Klockan 29 augusti 2008 kl. 14:15 , Blogger Kaffe Ragnar sa...

Vem Fan é Emmy?
Lita inte på henne Bengt!
Det är ett täcknamn och det kan utgöra ett hot mot dig. Svara inte på hennes mail!
Hon säger att hon håller på med en dokumentär men jag tror att det är en fälla .... !
Ligg lågt ett tag och invänta nästa meddelande.
Lita på mig ... jag har fakta i fallet.
...
Jag ger dig klartecken när du kan börja svara på hennes frågor/ mail.
/Kaffe Ragnar

 
Klockan 30 augusti 2008 kl. 13:14 , Blogger Bengt sa...

Tack för varningen, Kaffe-Ragnar! Jag har ännu inte fått något meil från Emmy, men jag är på min vakt

Hur skulle jag klara mig utan Kaffe-Ragnar?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida