tisdag 9 september 2008

Isolerad Kim

Igår skrev jag om "osynlige Kim", fotbollslandslagets vänsterslägga Kim Källström. Idag uppmärksammar jag en annan Kim, nämligen KIF Örebros Kim Ekebom. Jag tror aldrig jag sett en mer ensam och isolerad anfallare. Torgskräck var väl aldrig aktuellt eftersom hon var omringad av tjejer i vita tröjor, men till rödklädda kamrater var det längre än den längsta rensande långspark kunde nå. För att i alla fall under en kort stund få umgås med likaklädda kamrater intog hon tillfälligvis en försvarsposition och fixade till en straffspark - till motståndarna. Jag unnar både Kim och Kim att få delta i spelet i kommande matcher. Det är det som är så kul med fotboll.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida