söndag 11 januari 2009

Från krokar i omkädningsrummet till Gaza

Jag dristade mig att kritisera John Alvbåges nystartade blog i Nerikes Allehanda. Jag tyckte att inledningsblogen var i mesigaste laget sett mot bakgrunden av den förhandreklam bloggen fått. Intvjuad påstod John att han skulle lägga sig i och orädd kritisera det mesta. Nu när den gode John presenterat ytterligare några inlägg förstår jag att han inte kommer lämna några insideinformations som sårar eller utlämnar hans lagkamrater i ÖSK Så den typen av inblick i ÖSK-världen kan vi glömma.

Nu får vi nöja oss med budskap som att "Berra" är en roliga fan, men att denne får vara roligast i gänget bara intill dess att landsmannen Bassombeng behagar återkomma efter giftermålet och smekmånaden i hemlandet.

Idag breddar Alvbåge ämnesvalet genom att kommenterara striderna i mellanöstern. Han för där till torgs litet av den känsla som vi alla har inför det som händer i Gaza. Han garderar sig genom att påstå att han förmodligen "är ute på djupt vatten" eftersom han är måttligt politiskt intresserad och egentligen inte vet vad konflikten handlar om. Kanske är han en medelsvensson i det fallet.

Desto bättre behärskar han ämnet " frånvaro av trafikljus" i stans mest trafiktätaste korsning. Nu väntar jag bara på att han ska ta sig en biltur Västhagagatan söderut och ge oss sin synpunkt på skandalrondellen vid Lek- och Buslandet.

Jag kommer att fortsätta följa John Alvbåges blogg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida