fredag 26 juni 2009

GLÖD i Wadköping

I kväll klockan 19.00 bjuder tjejgruppen Glöd på konsert med 60-talstouch i Wadköping. Tjejgruppen Glöd? För din information repriserar jag vad jag skrev efter att ha bevittnat och åhört körens konsert i Kumla förra året:

"I går var det säsongfinal för årets Kumlasjönt och jag var där, gratis som det är. Ja, jag var inte vid Kumlasjön förstås, för i sista stund flyttades begivenheterna inomhus. Kontakterna med SMHI ledde till det beslutet. Inomhus betydde Folkets Hus, som fylldes till sista plats. Det var "knökafullt" som om folk förstod att det skulle vankas sångarglädje av högsta potens. Men så kan det inte ha varit eftersom gänget som underhöll, tjejkören med det mycket passande namnet Glöd, måste ha varit en helt ny bekantskap för kumlaborna. Och vilken bekantskap sen! Ett, som sagt, knökafullt Folkets Hus gillade Glöds 60-talskavalkad så till den milda grad att det måste uppstått sättningar i Folket Hus-taket. Handklappningarna, golvstampningarna och jubelropen var nämligen legio under den halvannan timme långa underhållning i 60-talstappning.Jag har inte det musikaliska kunnande som krävs för att rättvist recensera tjejgruppens musikaliska status men jag noterade en sångarglädje hos Glöd-gänget som värmde en tillrest örebroare och av jublet att döma även alla närvarande kumlabor. Kumla Kommuns representant lovade också på stående fot att inbjuda Glöd till någon av nästa års Kumlasjönt."

Om du inte nödvändigtvis måste se TV-sändningen från Sveriges match mot England i U21-EM så är en promenad ner till Wadköping ett alldeles utmärkt alternativ.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida