torsdag 28 maj 2009

Rondelldop

Alla rondeller i Örebro ska få namn. Skulle rondellen i korsningen Västhagagatan-Åbyvägen få annat namn än Lek- och Busrondellen kommer jag att lägga in en skarp protest. Det är naturligtvis närheten till Lek- och Buslandet som är bakgrunden till mitt namnförslag. Det är också besöksfrekvensen till Lek- och Buslandet som är motivet till varför korsningen begåvas med en rondell.

Jag har hört att Lek- och Busrondellen anses vara ett för långt och komplicerat namn. Hur ska det egentligen stavas? Lek- och Busrondellen? Lekobusrondellen? Lek & Busrondellen? Jag vet bara att det inte får stavas Bistarondellen.

Jag kommer att lägga mig i namnvalet av de flesta rondellerna i Örebro

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida