fredag 2 november 2007

ÖSK:s Top16

Trots att jag uttryckligen undanbad mig all kritik för mitt "tidernas ÖSK-lag i fotboll" så har jag fått ta emot synpunkter. Många har inte insett att det gällde ett lag, vilket innebär att de uttagna skulle ha fungerat som ett sådant om alla varit av samma generation. Det gällde alltså inte ett "10 i topp" , i vilket fall det skulle ha sett annorlunda ut. En ändring i laget kan jag acceptera eftersom många ha haft just detta förslag på ändring. Den ändringen är att Ronald Åhman byts ut mot Sigge Jonsson.

Eftersom jag ändå är igång vill jag presentera mitt förslag till "Top16". Observera att det är vad spelaren presterat i ÖSK-tröjan som har varit vägledande för mig.

1. Orvar Bergmark
2. Arnor Gudjohnsen
3. Gösta Lindh
4. Sven-Gunnar Larsson
5- Thomas Nordahl
6. Sven Dahlkvist
7. Mattias Jonsson
8. Leif Eriksson
9. Miroslaw Kubisztal
10. Yngve Brodd
11. Dan Sahlin
12. Siggi Jonsson
13. Kenneth Karlsson
14. Lars Larsen
15. Ronald Åhman
16. John Alvbåge

När det gäller denna lista emottas gärna synpunkter

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida