torsdag 1 november 2007

Tidernas ÖSK-lag

Under jubileumsåret (nästa år) kommer det naturligtvis att produceras mängder av förslag av typen "tidernas bästa" med anknytning till ÖSK. Eftersom jag vill vara snabbast levererar jag härmed ett bidrag i förskott. Så här ser nämligen tidernas ÖSK-lag i fotboll ut ( enligt modellen 4-4-2)

Målvakt
Sven-Gunnar Larsson
Backlinje
Orvar Bergmark
Sven Dahlkvist
Ronald Åman
Kenneth Karlsson
Mittfält
Mattias Jonsson
Gösta Lindh
Arnor Gudjohnsen
Christer Fursth
Anfall
Miroslaw Kubisztal
Thomas Nordahl
Bänken
Anders Karlsson
Thomas Andersson
Olle "Totten" Gustafsson
Leif Eriksson
Yngve Brodd

Kritik mot detta förslag kommer varken att tas emot eller accepteras. Jag kommer bara att hånle litet överseende. Detta är nämligen ett oantastligt förslag . Alla andra förslag kan bara komma från inkompetenta bedömare. Möjligtvis kan jag godkänna att någon nämner Dan Sahlin. Eftersom jag även är kapabel att leverera ett "tidernas bästa bandylag" så återkommer jag med det när isen lagt sig

Vill komplettera med ett litet replikskifte i Lundbyskogen idag. Jag mötte en dam för andra gången på min runda, varvid jag kastade ur mig mitt i farten

- Jaså, du är redan ute på andra rundan
- Nej, jag blev uppehållen av en karl som ville prata bort en stund
- Sa han möjligtvis vad han hette?
- Ja, han hette Sören.

För många är detta replikskifte obegripligt, i varje fall för den som inte läst tidigare inlägg.

Bengt


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida