söndag 8 november 2009

Brånsta skola i focus

Jag har besökt min gamla skola, Brånsta, i Kumla landskommun, som det hette på den tiden. Jag var inbjuden av 13-årige Isac Svanberg, som dels är chefredaktör och ansvarig utgivare för KB Kumlabladet, dels prao på lokal-TV-stationen Kumlanytt. Det var just som prao han valt att göra en reportage om gamla Brånsta Skola, en skola med anor från första hälften av 1800-talet . Det var i min egenskap av gammal elev i skolan som jag inbjudits att delta i reportaget.

Om du vill ta del av skollivet i Brånsta för sisådär 60 år sedan kan du göra det på webben eller ratta in TVn på "Öppna kanalen Närke" där Kumlanytt sändes ett stort antal gånger varje fredag-söndag. Kumlanytt kan enligt uppgift ses av 45.000 hushåll i Närke.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida