fredag 9 november 2007

Inte grinig men sur

Fortfarande är cykelvägen från centrum till Björkhaga falskskyltad. Ju mer man närmar sig det idylliska bostadsområder ju längre bort har man kommit från målet enligt skyltningen Och fortfarande är dagiset eller förskolan Gläntan i Oxhagen lika risig exteriört.

Vidare förstår jag varför arbetslösheten minskar eftersom alla verkar få anställning hos Willys i Västhaga. Missförstå mej inte, det är vad jag förstår förträffliga och arbetsamma människor som arbetar där, men det är jobbigt när alla har sitt knog förlagt till butiken. Jag undrar hur mycket omsättning Willys förlorar på grund av att vi kunder inte kommer fram för att plocka till oss de varor vi har noterade på inköpsnotan. Det är alltid upplockande personal som stänger vägen.

Det är väl det här förhållandet som gör att vilsna och uppretade kunder då och då försöker krossa mina hälsenor med sina kundvagnar. Varför, förresten, är underredet på kundvagnarna monterat på en höjd som överensstämmer med den del av hälsenan som är mest sårbar och öm.

Jag har ofta funderat hur ICA-handlaren på Ekersgatan funderar när han väljer ut de varor som han ska utannonsera som veckans lågprisvara. Om jag vore ICA-handlare skulle jag välja ut varor som man som kund direkt kan se har ett bra pris. Exempelvis ett halvt kilo kaffe för 12:-. Det fungerar inte lika bra att som veckans fynd annonsera ut "Leverkorv med inbakad tryffel 110:- kilot". Bara den med internetuppkoppling och dator kan genom Yahoo ta reda på vad normalpriset på leverkorv med inbakad tryffel är. Nu har inte ICA-handlaren på Ekersgatan utannonserat just leverkorv med inbakad tryffel, men de varor han lägger ut i den vita "fyndrutan" i sina veckoannonser är lika svåra att bedöma ur fyndsynpunkt.

Och fortfarande är jag distriktsmästare i användning av blinkersen på bilen. Konkurrensen är obefintlig. Och än är kunskapen om på vilken sida av vägen man ska gå väldigt låg. Eller huruvida man skall mötas till vänster eller höger på en trottoar eller vid en trång passage i motionsspåret Jag tänker inte bidra med det rätta svaret.

Var det nån som påstod att jag är på mitt griniga humör idag?

Bengt

2 kommentarer:

Klockan 10 november 2007 kl. 08:28 , Blogger Inger H sa...

jo det finns konkurrens, jag använder alltid blinkers (kanske har med åldern att göra, fast jag vill gärna tro att alla mina söner också blinkar).....och visst är det väl högertrafik i motionsspåret...eller ????

 
Klockan 10 november 2007 kl. 14:08 , Blogger Inger H sa...

och förresten...vart har du tagit vägen kaffe ragnar?? och, visst använder du blinkers?

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida