måndag 26 maj 2008

Litet mer ur "Blaskan" ...

Vilseledande reklam
"DET DÄR FÅR KROKEN OCH LABBEN GÖRA UPP OM"
En kumlabo, fiskhandlaren Zetterlöv, har anmält IFK Kumla för vilseledande reklam. Marknadsdomstolen har ännu inte yttrat sig i ärendet

Anledningen till Zetterlövs anmälan är den annons som IFK Kumla publicerat i Blaskan och i vilken man påstår att legendariske målvakten Rio-Kalle och drömtrion Gre-No-Li skulle delta i den recett- match som IFK arrangerat för de branddrabbade skobröderna Persson.

"Jag betalade naturligvis entré till matchen" skriver Zetterlöv i sin anmälan, " inte för att jag har någon större medkänsla med bröderna Hulling utan för att jag ville se de legendariska fotbollsspelarna. Döm om min förvåning när det visade sig att Rio-Kalle istället var Reo-Kalle, det vill säga kioskägaren vid Reo-biografen Karl Kihlström och innertrion Gre-No-Li var i verkligheten Gri-No-Li, det vill säga Grindtorparn-Norgren och Lindgren. Jag begärde omedelbart pengarna tillbaka, men biljettgamen Olskroken hackade mig bara på den utsträckta handen"

I sitt svar på Zetterlövs anmälan säger annonsansvarige hos IFK Kumla, Paul Fägersten, att det är fråga om ett tryckfel i annonsen. " Det har aldrig varit fråga om att vilseleda någon, allraminst fiskhandlare Zetterlöv som är en av våra trognaste besökare i Idrottsparken"

Beträffande konflikten mellan Olskroken och Zetterlöv säger Fägersten: "Det där får Kroken och Labben göra upp"

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida