måndag 23 februari 2009

Nu har jag blivit "ÖSK-klassiker"

Allehanda-journalisten Dixie Eriksson är medarbetare i ÖSKs klubbtidning ÖSK-aren, som distribueras till medlemmarna ett par gånger per år. I det senaste numret rekapituleras ingredienserna i förra årets 100-årsfirande. Dessutom i vanlig ordning mängder av annan intressant läsning. Om inte för annat är klubbtidningen mer än väl värd årsavgiften för medlemskap.

Under rubriken "Inlägget" analyser Dixie det idrottsliga utfallet under jubiléumsåret. Eftersom analysen är några veckor gammal tror han att bandylaget har stora chanser att nå en kvalplats. Nu vet vi dessvärre bättre. Den allsvenska sejouren blev bara ettårig.

När det gäller fotbollen ägnar Dixie stor uppmärksamhet åt den exeptionella standardhöjning som inträffade när John Alvbåge och Kim Olsen enrollerades. För mig är det glädjande att Dixie i sin analys använde sig av de siffror han fått av mig. Siffror som visar skillnaden i resultat före resp efter Alvbåge/Olsen. Före A/O blev det 9 inspelade poäng, efter A/O 33. Så här skriver Dixie Eriksson:

" ÖSK-klassikern Bengt Thörners analys på den egna bloggen ger siffermässig relief åt deras betydelse"

Jojo, nu har man blivit ÖSK-klassiker. Tack Dixie, du kanske också kan lägga ett gott ord för mig till dom som mera handfast utser klubbens klassiker, d v s medlemmar till den s k "Guldklubben". De som rekryteras till den klubben ,med en guldmedalj hängande kring halsen, ska " ha nedlagt mångårigt (20 år) förtjänstfullt, nitiskt och framgångrikt arbete inom klubben eller på annat synnerligen förtjänstfullt sätt gagnat klubbens verksamhet"

När jag räknar på verksamhetåren klarar jag med glans de 20 åren, så det är väl på bristande förtjänstfullhet, otillräcklig nit och brist på framgång som jag faller inför juryn. Så du får nog revidera det där med "ÖSK-klassikern", Dixie.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida